En läskig startrooper

Idag är det höstfest på Alvins skola. De fick klä ut sig och såklart så hade vi inte tid att titta efter kläder förrän imorse. Jag kan ju verkligen säga att det går inte ens att tveka på vems son det är. Vilken dramaqueen han är ibland haha.. 
 
Alvin: Jag hittar inget att ha på mig!
Jag: Du har ju Daltonkläderna..
Alvin: Jag hittar inte mössan!
Jag hjälper honom att leta, men vi hittar den inte. Jag frågar om alla utklädningskläder han har, men inget är läskigt nog.
Alvin: Nu struntar jag i det här! Jag tänker inte klä ut mig!
Jag: Den här då? (tar upp en stormtrooper dräkt) Den är från star wars, Det är väl läskigt?
Alvin: Nej, han är ju god!
Jag: Nej, jag tror att han är elak. Jag kan ringa Marcus och fråga om du vill?
Alvin: Ja, gör det!
Jag ringer och Marcus bekräftar att den inte tillhör de goda.
Jag: Marcus säger att den är elak.
Alvin: Bra, då ska jag vara den!
 
Slutet gott.. Allting gott.. Däremot märks det också att han börjar bli stor. Han ville inte pussa mig hej då i skolan idag. "någan kan ju se". Det är lika bra att bita ihop och inse att min lilla kille snart inte är så liten längre..
 
 
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: