Vad vad populärt när du var liten?

Den här veckan har vi kommit in i barndomen på bloggutmaningen. 

Så vad var populärt när jag var liten då? 

Vi lekte mycket ute med varandra. Nästan alla barnen på gården kunde samlas och leka Under hökens vingar kom. Vi spelade kula och gjorde klapplekar på rasterna (som typ En sjöman for till ABC).

Aqua, Spice Girls och Backstreet Boys var jättepopulära. Jag minns att jag fick pengar av morfar så jag kunde köpa Spice Girls skiva. Det var den första skivan jag köpte själv. Aqua var mina idoler och alla tjejer trånade efter killarna i Backstreet Boys.

Dateparfymer användes och även dom där tatueringshalsbanden i plast. Modet har jag ju hört lite om, men jag var ju så liten så jag följde ju inte det då direkt. Jag hade inga buffaloskor. Jag hade inga magtröjor. Däremot hade jag sånadär fula adidasbyxor med knäppning på sidorna. 

Det finns säkert mycket mer, men det är vad jag kan komma på nu.

Jag minns inte riktigt vad man gjorde med dom här Pogsen. Någon som har lust att färska upp mitt minne lite?
LILITH - Boktokig mamma med borderline

Haha längst in i min ena garderob hittade jag för ett tag sen mina älsklingspar när det gäller Buffalos.

Svar: haha.. Jag har ett svagt minne om att jag kan ha ägt ett par någon gång i tiden, men jag vet inte om jag faktiskt har gjort det eller om jag bara ville ha dom.
Arasen

Liie

Jadu pogsen, jag minns bara att man hade en plastbricka som man kastade eller sprätte papperskorten med, men vad som hände sen har jag ingen aning om haha.

Svar: ja just ja.. Det låter ju jättetråkigt, men det måste ju ha varit kul eftersom alla höll på med det :P
Arasen

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: