Min vardag när jag är sjuk.

Jag vet att min uppdatering är lite konstig just nu, men det är för att mina dygn blir helt pajade av att jag är sjuk. Såhär ser mina sjukdagar ut just nu:

Jag vaknar. Jag tar det lugnt i typ en halvtimme-timme. Jag kollar facebook och läser bloggar. Jag bloggar. Jag kollar på serier eller spelar (antingen på facebook, spela,se eller på mobilen), Jag bloggar. Fortsätter med det jag höll på innan. Hjälper till med nattning om jag orkar. Fortsätter med det jag höll på innan. Bloggar. Fortsätter. Försöker sova. Somnar.

Väldigt intressanta dagar va? Grejen är den att jag skulle gärna somna tidigare och vakna tidigare och så.. MEN jag får en jävla slemklump i halsen på kvällarna som gör att jag inte kan sova. När jag väl somnar så är jag så trött att ögonen går i kors och jag inte kan vara vaken längre. Jag blir trött runt åtta på kvällen, men somnar ändå inte förrän runt fyra på grund av klumpen. Oerhört frustrerande. 

Anledningen till att jag kollar på serier eller spelar eller vad jag nu gör tills jag ska somna är för att jag verkligen avskyr att ligga och vrida och vända på mig när jag inte kan sova. Jag somnar ändå inte fortare, så jag vill göra något under tiden medan jag väntar. Kollar jag på en serie eller spelar så tänker jag inte lika mycket på klumpen i halsen som jag skulle göra om jag bara låg i soffan och stirrade in i det mörka taket..

Jag lyssnar i alla fall på min kropp och har ordinerat mig själv till vila. Om jag vill bli frisk måste jag ta det lugnt. Så det gör jag just nu!

 
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: