Min dag i känslor

Den här dagen har bestått av skuldkänslor, rädsla, jämföring, suckar, lättnad och längtan..

Skuldkänslor för att jag inte orkade ta mig till praktiken. Jag blir så besviken på mig själv. Jag pratade lite om det med min arbetskonsulent idag. Vi ska ses imorgon och förhoppningsvis är butikschefen på plats då så att även hon kan vara med under samtalet. Situationen är inte riktigt hållbar som den är nu och hur jag än gör kommer jag må dåligt. 

Rädsla inför tandläkaren. Jag fick en tid bokad i Januari och jag är jätterädd även om jag vet att det bara är en undersökning för att se hur tänderna ser ut. Hoppas hon lyssnade på vad jag sa bara. Jag kommer i alla fall att få komma till en tandläkare som använder lustgas utifall det skulle behövas. 

Jämföring när vi var hos Ebbe. Alvin och jag åkte dit en stund idag. Ebbe hade lite saker som jag kunde ta med till loppisen. När han öppnade sina garderober och så fick jag en CHOCK! Nog för att han är pedant, men vem har en välstädad och sorterad garderob? Inte bara en utan alla. Även dom där det låg "skit" i.. Jag jämförde med mig själv som gärna proppar så fullt det bara går.. Skulle behöva städa lite i min klädkammare, men jag orkar inte riktigt med det nu. Det känns som ett stort projekt!

Suckar över Alvin. Det har varit en hel del bråk på kvällen. Det har inte alls varit kul. Han har skrikit och haft sig. Slag verkade vara grejen för ikväll också. Man kan inte göra så mycket annat än sucka. Gå ut på  balkongen, röka, andas och sucka. 


Lättnad när jag pratade med min gode man som sa att jag kunde låna ett par hundra från sparkontot så att vi klarar oss tills på tisdag. Jag var lite orolig där ett tag, men det var ingen fara alls.

Längtan till Julen. Jag vet inte varför. Jag har gått och längtat efter December hela dagen. Från att jag klev upp. Kanske för att jag vet att det bara är en månad kvar till Lucia idag. 

Vad har ni haft för känslor idag? Hur har eran dag varit?

Avslutar denna kväll med den här söta gifen..
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: