Jag vann och jag kan inte riktigt fatta det..

En bloggare som jag följer brukar ha lite tävlingar titt som tätt. Jag brukar inte tävla direkt för man vinner ju ändå aldrig.. Men sen så hade hon en tävling som jag kände att jag ville vara med i ändå. Alla hade jättebra svar och jag trodde inte alls att jag skulle vinna.. 

Idag skrev hon ut vinnaren (och även andra vinnare till andra tävlingar) och jag vann. Det är ju helt sjukt! Det hade jag ALDRIG trott! Jag vann Bambis perfekta lekdag i samarbete med Nickelodeons Ut och lekdag.

Vad vann jag då? Jo, ett presentkort på Coop till picknicken, inträde och åkband till Gröna Lund och ett presentkort på Barcelona (en restaurang i stockholm).

Hennes fråga var hur min perfekta lekdag såg ut och det här var mitt svar:
En perfekt lekdag är inget man planerar. Den liksom bara blir. Man får för sig att gå ut i det fina vädret. Tar med sig lite picknick. Varvar lek och fika. Gärna tillsammans med goda vänner :) 

Men OM man nu planerar en lekdag skulle jag vilja att den såg ut såhär (om vädret är fint såklart): Vaknar. Äter frukost ute på balkongen. Gör i ordning en picknick korg. Går ut och sätter sig på en filt i gräset. Spelar lite kubb eller något annat roligt spel. Sätter sig och fikar lite. Leker lite i sandlådan, gungar eller åker rutchkana.. Sätter sig på filten och myser lite. Kanske ev fikar lite mer. Spelar nåt annat roligt spel. Utomhusbowling kanske? Grillar. Avslutar med en femkamp (om man är tillräckligt många, annars nåt roligt utomhusspel) innan man går hem och nattar barnen. Kvällen avslutas på balkongen. 

Den perfekta picknick korgen ska innehålla: Kakor och massvis med kakor. Jordgubbar, mazariner, bullar, läsk (jag gillar inte saft) och något mer mumsigt. Till grillningen ska det vara stek, potatissallad och en enkel sallad till :)

Såhär glad är jag just nu:

 
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: