Kvällstankar efter Zero Hour

Nu har jag ÄNTLIGEN sett klart Zero Hour (om det inte kommer någon mer säsong, men det verkade inte som det).  Jag började kolla för jättelänge sedan och sen glömde jag bara bort det. Den serien var verkligen bra!

Jag har aldrig varit ett jättestort fan av Michael Nyqvist, men idag föll jag pladask för honom! Helt fantastisk skådespelare. Han spelade rollen som Vincent i Zero Hour helt perfekt! Han var otroligt bra!

Anyway.. Jag älskar serier som får mig att tänka. Zero Hour var en sån serie. Visserligen handlade den mycket om gud och tjäna ett högre syfte, men det gjorde inte så mycket. Tänk om allt man trodde att man visste visade sig vara en lögn.. Vad gör man då? Tänk att även den ondaste människan kan vara god inuti. Alla människor spelar en roll i sammhället. Alla har drömmar som dom vill uppfylla. Alla finns här av en anledning. Ibland vet man inte vad anledningen är, men det visar sig till slut.

Jag tror inte på gud. Jag tror inte på The big bang heller. Jag har för många frågor som inte kan besvaras. Jag vet inte vad jag ska tro på och inte. En sak som jag är övertygad om är att allt händer av en anledning. Om någonting sker är det meningen. Ibland sitter jag och grunnar på mitt förflutna. Hur hade det varit om jag valt att göra på något annat sätt? Hur hade det varit om jag inte varit med om vissa saker jag har varit med om? Vi får inte mer att hantera än vad vi klarar av. Det gäller bara att handskas med det på rätt sätt. Ta nya fräscha tag och starta om! 

Jag vet vad jag pratar om för jag har upplevt ett rent helvete! Jag har blivit sviken av människor som jag betraktade som familj. Ingen förstod vad som pågick. Det var mitt ord mot deras. Först orkade jag inte kämpa. Jag kände mig svag. Jag trodde inte att jag skulle klara av det. Tills den dagen då jag beslutade mig för att lyckas. Jag kämpade och kämpade. Jag vann! Idag står jag här. Jag står relativt stadigt på två fötter med en man som älskar mig för den jag är och viktigast av allt: Sonen, som jag kämpade för och vann tillbaka.

Det gör fortfarande ont. Jag har fortfarande saker som jag behöver jobba på. Men jag står här idag tack vare mig själv! Det är jag som har kämpat. Det är mitt blod, min svett och mina tårar. Jag hamnade på botten för att ta mig upp och bli starkare än någonsin! Det har varit en lång resa och den är inte slut än. Jag kommer att fortsätta kämpa för mig, mitt liv och Alvin så länge jag lever!

Jag och mitt ALLT ♥
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: