Min utgång och dagen som kommer

Ni hörde inte så mycket mer av mig igår. Jag fixade mig, Alibett kom förbi och plattade mitt hår. Jag var riktigt nöjd mer hur jag såg ut. Och sen sa Malin att hon inte mådde så bra. Det blev ingen utgång igår. 

Jag blev ganska besviken. Inte på Malin, jag förstår ju att hon inte hade planerat att må dåligt. Det känns bara så trist att det är sjätte veckan i rad nu som jag har velat gå ut på krogen och det inte har blivit av. 

Allt jag kände för igår var att gå ut. Det var en av de få anledningarna till att jag var glad igår. Kvällen efter det gick lite upp och ner. Jag kastade saker omkring mig för att senare när jag var själv brista ut i gråt. Tårarna strömmade och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag hade ingen att prata med och kände mig allmänt ensam.

Efter ett tag ringde jag en tjej som jag har haft lite smått kontakt med, men faktiskt aldrigt pratat med i telefon eller träffat. Vi pratade nog i över en timme. Efter samtalet mådde jag mycket bätttre. Jag kände igen mig så mycket i henne. 

När jag vaknade idag kände jag fortfarande att jag mådde ganska okej. Det känns lite jobbigt idag, men inte alls lika jobbigt som igår. Jag kände smått panik när jag vaknade. Klockan var kanske halv tolv eller nåt sånt. "FAN! Jag skulle ju dammsuga hos grannen idag. Måste skynda mig så att jag inte kommer sent!" 

Går ut och börjar klä på mig och allt sånt. Ser att hon har skrivit på tidningen att vi kan ta det på måndag istället. Hon hade lite saker att göra idag. Tog ett djupt andetag och rökte istället. Gick ner till Netto för att handla lite grann till ikväll. 

Mamma ska komma hit om en stund. Vi ska fira Mors Dag. Eftersom hon inte är hemma imorgon så tar vi det idag istället.  Ikväll ska mina älskade syskon sova hos mig. Gissar på att lillebror vill se skräck. Måste hitta någon bra film. 

Charlotte

Tråkigt att du inte fick gå ut i går :(

Hoppas du kommer ut snart!



Men det verkar bli en bra dag i dag för dig ;)

Ha det super bra i solen!

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: