Hatar att försova mig

Inatt hade jag det riktigt mysigt. Alvin drömde en mardröm och kom in till mig. Han ville sova i min säng och det är klart han fick det. Båda två somnade som stockar. Alvin vaknade inte ens när alarmet ringde imorse. Jag vaknade, stängde av det, myste bredvid Alvin och somnade om. Vi vaknade kvart över nio. 

Jag ringde till dagis och sa att vi skulle bli försenade. Alvin kom in i rummet och sa "Mamma, får jag gå till dagis idag? Får jag det?" När jag sa att han skulle få det började han hoppa av glädje. Då benar jag verkligen hoppa. Jag har aldrig sett en unge så glad för att få gå till dagis förut. 

Vi åt lite frukost, klädde på oss osv och gick till dagis. Jag gick till affären och köpte lite tvättmedel eftersom jag beslutade mig för att tvätta lite idag. Nu har jag bäddat sängen, startat en maskin och sopat golvet efter Alvins frukost. Nu är det dags att göra sig i ordning och sen kan dagen få börja.

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: