Tandläkarbesök..

Det gick jättebra hos tandläkaren. Jag satte i mig i stolen och Alvin fick sitta i mitt knä. Alvin gapade duktigt och lät tandläkaren kolla på tänderna. Hon använde den där hemska jävla skrapan (ja, jag har tandläkarskräck..) för att kolla så att hans tänder var hårda. Hon räknade även tänderna. 20 friska tänder sa hon, så jag antar att vi åtminstone fick godkänt.

Hon frågade Alvin om han borstar tänderna och jag tänkte för mig själv "snälla säg att han talar sanning nu och inte får för sig att luras som han gör ibland". Alvin svarade morgon och kväll. Och då glömmer jag ändå ibland bort under stressiga mornar. Kvällarna är jag väldigt noga med däremot. Hon frågade även om han hade någon godisdag. På lördagar får man äta godis. Skönt att vi har sådana rutiner tycker jag. Jag är nöjd, Alvin är nöjd och tandläkaren blev nöjd.

Alvin fick en liten leksaksbil och Johanna hämtade upp oss för att köra oss in till stan. På vägen fick jag hålla i några ägg som förhoppningsvis ska bli kycklingar. Det var nästan läskigt. Jag tyckte det pep hela tiden, men det var ju inte ens i närheten av några kycklingar än. Jag var jätterädd för att ha sönder några av äggen, men alla höll sig. Ägghållare nummer ett! 

På stan träffade jag äntligen min syssling Emma. Vi fikade lite och sedan gick vi runt lite smått på stan. Hon köpte skor och jag tog mig en tur till systemet. Jag vill gärna sitta hemma lite och dricka innan vi går ut ikväll. 

Sessan

Haha förutom när han vill smaka på mormors morsdagspresent så är det lördagsgodis som gäller ;-)

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: