Jag har fått migrän..

Det började med lite huvudvärk igår och nu har jag migrän. Fast jag får väl vara glad att den kommer nu och inte på fredag. Jag får ju migrän när det blir för mycket runt omkring, och just nu har jag en hel del att tänka på.

Minsta lilla ljud och det känns som min hjärna kommer att sprängas. Fryser och svettas gör jag också. Samtidigt.. Jag vill bara lägga mig ner och vakna när den är borta igen, men sån tur kan man inte ha. Solglasögon måste jag ha på mig inne också. Jag blir ju så känslig för ljus när jag har migrän.

Att jag drömde en mardröm inatt gjorde inte hela saken bättre. Jag drömde att jag var ute mitt i natten (varför vet jag inte) och jag stötte på en mamma med ett litet barn som kanske var runt fyra-fem år. Av någon anledning lämnade vi kvar hennes barn nere i porten. Hon skulle upp till sin lägenhet och jag skulle följa med henne (jag har aldrig sett den här människan förut).

Helt plötsligt hörde vi skrik från trappen. Det lilla barnet blev anfallen av tre vuxna (två män och en kvinna). En fjärde kom dit och försökte hjälpa det lilla barnet. Det tog en liten stund innan jag och mamman hann komma ner. När vi väl var nere låg alla fyra vuxna däckade på golvet. Den ena av dem höll ett stadigt grepp om barnet. Jag tog barnet i min famn och började springa. Vi (jag med barnet i min famn och mamman) sprang mot affären. Eftersom det var mitt i natten så var det ingen i närheten. Det var helt öde, förutom dom tre vuxna som nu hade hittat cyklar. De cyklade runt och letade efter oss. Vi kastade omkull oss i gräset och kröp mot husväggen i hopp om att de inte skulle se oss.

Sen vaknade jag. Jag var helt kallsvettig. Jättesvårt att somna om hade jag sen också. Det bara dunkade i huvudet. Hade jag täcket på mig svettades jag, drog jag undan det en bit frös jag. 


Jag just nu..
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: