Mietek Grocher - Jag överlevde

Jag har köpt en ny bok till våran ww2 samling. Kan man kalla det samling förresten? Har vi tillräckligt mycket grejer för det? 

Jag köpte i alla fall Mietek Grochers bok Jag överlevde. Den kommer bli väldigt intressant att läsa.



För er som inte vet vem han är eller vad boken handlar om kan jag berätta att Mietek Grocher är en jude som setat i koncentrationsläger och överlevt. Boken handlar om hans liv och tid där (gissar jag på, jag har ju inte läst den än)

Mietek var på min skola i åttan eller nian och pratade massor, men jag minns inte något för jag var så anti honom då. Jag tyckte bara att han var tråkig och töntig som satt och grät på scenen när han berättade. Hur trög var inte jag? Nu tycker jag att det är jätteintressant! Och med tanke på vad judarna blev utsatta för är det kanske inte så konstigt att han fick tårar i ögonen.
Reidarelin

This is a very good site. Thank you.

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: