Noshornsbaggen attackerar!

Vidrigt! Äckligt! BLÄÄÄÄ!

Det är typ allt jag får ut mig nu. När jag tittade på film med min bror flög en skalbagge in. Jag märkte inget. Det var först nyss som Johan upptäckte att något kröp i hallen. En två-tre centimeter lång skalbagge! Den hade ett horn på nosen också. Sune vågade inte röra den så Johan dödade den med en sopskyffel. Den knastrade! Jag ryser vid blotta tanken på det!

Jag var tvungen att googla på den. Den hette Noshornsbagge. Jag fattar inte varför den kom in hit överhuvudtaget eftersom den lever i sågspån, komposthögar och växthus. 

En bild kan ni få från google också:


Det känns fortfarande som om det kryper på hela mig!
Janne L

Jajemen, det vi inte vet vad det är, försöker vi döda så fort som möjligt....

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: