Bellatrix Lestrange

De flesta borde veta vem Bellatrix Lestrange är. I alla fall om du har läst min blogg ett tag (hon har dykt upp lite här och där) eller om du har sett/läst Harry Potter. Vad många kanske inte vet är att jag blir oerhört fascinerad av henne. Jag tänkte att det kunde vara kul att skriva om varför. 

Bellatrix Lestrange är en dödsätare som spelas av Helena Bonham Carter som är en av mina absoluta favoritskådisar (bland annat spelar hon i Alice i underlandet och Merlin). Helena kan verkligen fånga ondskan som Bellatrix har inom sig. Glädjen att vara elak om ni förstår vad jag menar. 

Det finns många anledningar till varför jag älskar Bellatrix. Hon är vacker, hon är elak, hon säger vad hon tycker och framför allt hon inte som någon annan! Jag är fascinerad av hennes ondska. Jag är fascinerad av ondska i ren allmänhet. Det har jag baserat på att jag oftast gillar de onda karaktärerna i filmer. 

Det var svårare att beskriva det här med ord än vad jag hade trott. 

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: