Ariel på Hogwarts?

Idag är en sån här morgon då jag bara vill dra täcket över huvudet och somna om. Till en början tog det jättelång tid innan jag somnade (det spelar tydligen ingen roll om det är lite svalare när hjärnan går på högvarv. Och imorse när jag vaknade såg jag att Alvin hade smugit sig upp och ätit av tacosen vi glömde framme igår. HURRA! eller inte,. Som pricket över i:et så gick lampan på toaletten inatt också!

Igår innan jag gick till sängs pratade jag i telefonen med Jonna. Hon gav mig en del funderingar och en hel del uppmuntran. Så nu har jag börjat fundera på vad en bok ska kunna handla om. Jag har ju tänkt skriva en självbiografi, men det är så svårt så det får nog vänta ett par år till.  

Alla alternativ jag kommer på förknippar jag till någon annan bok, film eller serie. Magi = Harry Potter, Wizards of Waverly Place, förhäxad m.m. Sjöjungfru = Lilla sjöjungfrun, Pirates of the c 4. Ja, ni förstår hur min hjärna går. Allt jag kommer på finns redan någon stans. Hur ska jag komma på något som inte redan är skrivet?

Jag får fortsätta fundera och hojta till om ni har några tips.
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: