Kiss och städning

Den här morgonen har inte varit speciellt jätteroligt. Alvin har låst in sig på toaletten flera gånger. Tagit av sig blöjan för att han är en STOR pojke. Han behövde inte blöja tyckte han. Kissat hat han gjort också. På golvet i sitt rum. Utan att säga något. Jag fick vackert upptäcka det själv.

Det känns som om det är miljoner saker som ska göras idag och nu fick jag en massa extra. Okej, det är väl bra att han inte vill ha blöja på sig, men han måste verkligen lära sig att säga till. Dagar när man är stressad som den här var kanske inte den bästa dagen att prova på.

Nu ska jag gå och moppa alvins golv. Jag är inte säker på hur det ska gå till då det är kiss nästan överallt där inne (han har ju gått runt med kiss på fötterna) och det är leksaker på varenda centimeter av rummet. Efter det ska jag vackert städa sovrummet och se till så att Johan får med alla kläder som ska tvättas till tvättstugan. Sen har jag ju det underbara roliga jobbet att få städa toaletten också.

Är ni avundsjuka på min dag? Någon som vill byta? Alternativt passa Alvin några timmar? Bara att hojta till i så fall!
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: