Oscar i det gröna

Först gjorde jag inte så mycket igår. Jag satt mest och undrade vad jag skulle göra för att få bort tankarna. Jag ringde till Carola och frågade om hon ville komma över, men hon var upptagen. Så jag ringde min syster istället. Hon köpte jordgubbar åt mig och vi kollade på film. Jag har seriöst världens bästa lillasyster! 

Efter ett tag fick vi för oss att vi skulle prova att gå ut med Oscar. Han har aldrig varit ute förut och vi har skaffat en sele till honom (vi vågar inte med Pubert med tanke på hur lätt han blir uppstressad). När vi åkte i hissen och var nere i trapphuset var han livrädd.. Han tryckte in klorna i Johans rygg och darrade av rädsla. Johan ville nästan vända och gå upp med honom. 

Jag är glad att vi inte gjorde det. Först när vi kom ut så gick han och strök sig mot väggen och gömde sig under en bänk, men efter ett tag gick det lite bättre och vi kunde bära honom till gräsmattan. Han hade rätt mycket att titta och lukta på. Jag blev lite orolig varje gång jag hörde en hund skälla, men vi såg bara två hundar och dom brydde sig knappt om honom.

Vi var ute med honom en liten stund innan vi bestämde oss att gå in. Vid det laget hade han vant sig lite mer och då låg han faktiskt och myste i gräset. Det här kommer vi nog att göra om, fast inte för ofta. 

Efter att min syrra drog satte jag mig och käkade samtidigt som jag drömde mig bort bland kläderna på dresslink. Sen redigerade jag dagens video lite snabbt och efter det var det dags för Pretty Little Liars. Det var ett helt okej avsnitt, men jag började få lite frossa precis när det tog slut. Jag försökte lägga mig, men det funkade inte så jag kröp ner i ett varmt bad. När jag hade badat färdigt så hämtade jag ett extra täcke som jag la under mitt täcke så att jag skulle få lite mer värme.. Sen kunde jag sova..

Det var inte så farligt ute trots allt
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: