En knasig dag

Det blev visst en riktig flummig dag idag.. Dagen går nog inte att beskriva på något annat sätt än så. Dagen började som planerat i alla fall.. Jag började med att spela The SIms. Och sen så gick jag till bussen för att åka till DBT. Som tur var fick jag med mig pärmen, men däremot glömde jag solglasögonen istället. Jag suckade säkert femtio gånger eller något sånt över det. 

Jag satt utanför och rökte med några och sen när vi gick in i väntrummet så kände jag hur en våg av energi flög igenom mig. Jag var bara tvungen att lyssna på en låt. Så jag gjorde det. Jag startade youtube, utan att använda hörlurar. I väntrummet. På psykiatrin.. Eh.. Ja, jag ska väl göra något för att gå där.. Jag ville sjunga med, men lite hejdade jag mig.. Vissa ord sjöng jag lite, men det var bara lite här och där. 

När vi hade DBT så somnade jag nästan. Det märks att jag längtar tills sommaruppehållet. Jag lyssnar inte och är inte speciellt närvarande kände jag. Anyway.. Så skulle vi gå därifrån. Jag skulle få sällskap till bussen av en annan tjej. Och vad märker jag då? Jo, att min jäkla pärm är borta. Och jag har ingen aning om vart jag har gjort av den. Jag måste skicka sms till min behandlare imorgon och se om den låg kvar inne i rummet. Snacka om att vara snurrig.

Efter att jag hämtat Alvin blev jag skitgrinig utan anledning och jag har fortfarande ingen aning om varför, så jag satte på hörlurarna och bara tokylade ut musik. Och som en blixt från en klar himmel så var jag jätteglad istället. Jag ställde mig och dansade i köket med hörlurarna på och dörren stängd för att jag skulle försöka dämpa ljudet åt Johan. Så höll jag på tills det var dags att läsa för Alvin. 

Efter lite smått bråk och tjafs om att man inte får leka med gosedjuren i sängen, så är det nu lugnt och tyst. Jag tror inte han har somnat än, men jag hoppas på snart. Jag hoppas på att hinna ta ett bad innan det blir försent.

Knasig var ordet..
Therese

Haha, hoppas du får tillbaka din pärm! ;)

Svar: just ja.. tack för påminnelsen.. måste höra av mig och kolla om den är där ::P
Arasen

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: