Vilken är din favoritfilmgenre?

Den här veckans tema är FILM. Något som jag verkligen älskar så det passar mig bra. 

Att svara på vilken min favoritgenre inom film är svårt för jag gillar så många olika filmer så jag kan liksom inte bestämma mig för vilken genre jag tycker bäst om.

Jag älskar klassiska Chickflicks (Med chickflicks menar jag typ tjejfilmer och tonårsfilmer, dom går lite hand i hand för mig). En av mina favoriter där är Mean Girls (Dert vet ni som tittade på min och fias sister tag). Jag gillar även 10 things I hate about you, Legally Blonde, Bridget Jones Diary och Jawbreaker.

Skräck älskar jag också. Jag gillar känslan av det kusliga, samtidigt som jag vet att det inte är verkligt. Jag är jättefeg i verkligheten, men blir sällan rädd av skräckfilmer. Jag tycker ofta att skräckfilmer har en bra handling (om de inte är jättedåligt gjorda). Skräckfilmer som jag gillar är Insidious 2 (gillade inte ettan lika mycket som tvåan), The haunting in Conneticut 2, The conjuring, 1408 och When the lights went out.

Komedier är ju så bra när man känner att man verkligen vill skratta. Några jag tycker om där är Sorority Boys och de flesta Adam Sandler filmerna.

Superhjältefilmer är ju SÅ bra! Dom är spännande och så får man ju lite ögongodis på det hehe. Det är aldrig fel. Mina favoriter där är Thor (ja, han är en superhjäte fast han är en gud), Iron Man och Ghost Rider.

Jag älskar musikaler. Jag brukar oftast sitta och sjunga med till låtarna och vissa av mina favoritlåtar kommer från musikalfilmer. Jag gillar Pitch Perfect, Fame och Pete's dragon.

Barnfilmer blir man ALDRIG för gammal för och det är jättemysigt att titta på. Favoriterna är Skönheten och Odjuret, Alice i underlandet, Anastacia och Madicken.

Filmer baserade på sanna händelser är ju helt enkelt jättemega bra! Dom är tänkvärda och man får sig ofta en eller flera tankeställare. En stor favorit där är Christiane F. - wir kinder vom Bahnhof zoo.

Riktiga 80-tals filmer är så underbara när man inte riktigt vet vad man vill se. Some kind of wonderful, Breakfast club och Stand by me fungerar ALLTID!

Hur ska jag någonsin kunna välja en favoritgenre av alla dom här? Jag har ingen aning om vad jag gillar mest av allt.

Citat från Mean Girls
Liie

Åh Mean Girls, det är en favorit här med :)

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: