Introducing

Lite bakgrundsfakta först. Jag har för tillfället The Sims 3 och expansionspaketet Leva Livet. Jag har tänkt att skaffa fler, men det är vad jag har just nu. Jag har inga extra prylar/kläder/mods.. Jag spelar som det är helt enkelt. Jag fuskar inte med pengar eller något (tycker inte det är lika kul).

Jag fick för mig att jag skulle prova på att göra en så kallad No Job Challenge, men dum som jag var så glömde jag bort att man ska bygga huset själv osv. Jag råkade köpa ett hus som redan var färdigmöblerat. Jag kom på det när jag redan var inne i spelets gång så jag orkade inte bry mig. Det får vara så.

No Job Challenge går ut på att man inte ska ha något jobb och man har klarat utmaningen när man äger alla byggnader i staden (har jag för mig).

Möt Melinda Hayes. Hon har precis bosatt sig i Sunset Valley och hennes stora dröm är att bli en Lysande författare. Hon gillar spagetti, färgen lila och hennes favoritmusik är pop.

Här har hon precis flyttat in i sitt hus. Hon spenderade nästan alla pengar hon hade på huset. Melinda får leva lite snålt ett tag om hon ska kunna klara sig utan att jobba.

Ett bra sätt att spara pengar på är att klippa ut rabattkuponger ur tidningen. Melinda håller koll varje dag om hon hittar någon ny bra rabatt som hon kan använda.

Först var Melinda lite tveksam till att containerdyka, men efter att hon provat det första gången och hittat så många bra saker så har det nästan blivit en hobby. Många saker säljer hon för att tjäna ihop pengar, men vissa saker inser hon att hon behöver ha hemma och behåller.

Tjäna pengar är ju faktiskt inte allt! Man måste ju kunna umgås med vänner ibland också. Melinda tog en promenad till parken och upptäckte att det var turnering i shack. Hon ville genast vara med.
Liie

Jäklar vad mycket man kan göra i Sims nu för tiden! Jag har bara första, och var riktigt längesen jag spelade, men minns att jag blev rätt beroende där ett tag, skönt tidsfördriv :)

Svar: Jag älskar Sims.. Men jag har alltid varit efter. När första kom så hade jag det inte. När alla spelade sims 2 så började jag spela första. När alla spelade sims 3 så spelade jag sims 2. Nu när jag äntligen har börjat med sims 3 så kommer det snart sims 4 haha.. Men det är mycket roligare nu tycker jag när man verkligen kan anpassa simmarna som man vill ha dom :)
Arasen

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: