Ibland är dom rätta besluten inte alltid så roliga

Jag avslutade min praktik på Vero Moda idag. Det var mitt beslut och ingen tvingade mig, men det kändes ändå jobbigt.

Jag älskade att vara på Vero Moda. Snygga kläder, bra arbetskamrater, trevliga kunder osv. Sanningen är den att jag klarar inte av mer än tre timmar i veckan. Jag är ingen vanlig praktikant. Det tar tid innan jag känner mig säker och vågar utvecklas. Det kunde jag inte göra på Vero Moda tyvärr. Eftersom dom hänger om inne i butiken så ofta (det måste dom ju eftersom dom typ får nya leveranser varje dag) så vet jag aldrig var något är. Vet jag inte var något är så kan jag ju inte hjälpa kunder på samma sätt.

Jag tycker att det är jättetrist att lämna Vero Moda, men jag tar med mig mina erfarenheter och letar efter en annan praktikplats. Med min arbetskonsulent tvivlar jag inte på att jag snart kommer att hitta en bra praktikplats för mig. En praktikplats där jag kan utvecklas trots att jag bara kan vara där tre timmar i veckan ett tag. Det kanske inte blir lika kul som just en klädaffär, men det gör inget. Drömmen om att jobba i klädaffär kommer säkert kunna slå in senare. När jag har utvecklats lite mer inom handel.

 
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: