Barndomsvänner

Jag hade fyra vänner som jag lekte väldigt ofta med: Sofie, Tim, Therese och Emelie.

Sofie kom in i bilden först. Henne har jag känt sen hon föddes och då var jag två veckor typ. Det blev rätt naturligt att vi blev bästa vänner. Vi sov över hos varandra jämt. Vi brukade leka med barbiedockor och var ofta ute och hittade på saker. Våran vänskap rann ut i sanden nån gång under gymnasiet. Vi hade inte riktigt tid för varandra längre.

Tim lärde jag också känna när jag var bäbis. Jag tror att mamma satt barnvakt åt honom eller något sånt och sen dess blev vi väl vänner antar jag. Han blev också min bästa vän rätt fort. Jag var hemligt kär i honom, men det var inte så hemligt. Jag ville gifta mig med honom. Min dröm var att vi skulle bo i Spanien och ha 70 barn tillsammans. Tim och jag lekte nästan jämt när han var hos sin pappa (varannan helg). Vi brukade leka pirater och alla möjliga roliga lekar. Vi slutade vara vänner i fyran kanske, Jag antar att det inte var så kul att vara kompis med en tjej då.

Therese och jag blev vänner när vi träffades ute på gården. Jag tror att jag kanske var fyra. Jag har inget minne av hur vi träffades, men efter den dagen så var vi bara vänner. Vi brukade spela nintendo tillsammans. Jag var så avundsjuk på henne för att dom hade det och inte vi. Ibland brukade jag sova över på deras land med dom och vi brukade plocka bär och sånt då. Therese och min kontakt började avta lite i fyran-femman nån gång tror jag när dom flyttade. Vi träffades ju fortfarande, men inte lika ofta såklart. Vi slutade umgås helt runt nian någon gång. Jag kände att vi var för olika.

Emelie tror jag att jag träffade när jag var fem år. Då började hon hos min dagmamma. Vi började i samma lekis sen också. Vi umgicks varenda dag nästan. Ibland lekte vi med dockor, ibland var vi ute. Vi gjorde väldigt varierade saker. En gång när hon sov hos mig så lekte vi skönhetssalong. Mamma fick vara våran kund. Vi skulle sminka henne och greja. Emelie "dumpade" mig i fyran. Jag var väl inte den mest normala ungen i skolan, så jag kan ju förstå henne. Jag önskar bara ibland att hon hade skött det lite snyggare, men vi var ju bara barn. Det kanske var det bästa sättet hon kunde komma på.

Jag och min nuvarande bästa vän på min möhippa i somras.
Sofia

Så fina! ♥

Svar: tack <3
Arasen

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: