5 filmer man inte får missa

Christiane F - Wir kinder vom Bahnhof Zoo är en film från åttiotalet (tror jag) Den är på tyska och modet är HEMSKT! När jag började titta på den första gången så tänkte jag "Vad fan är det här för något?" Tänk hur fel man kan ha om en film. När jag sedan hade sett hela filmen så älskade jag den. Det är en verklighetsbaserad film om Christiane som började använda droger när hon var 13 år.


I know my first name is Steven är också en verklighetsbaserad film som jag verkligen har fastnat för. Den handlar om en 7årig pojke som blir kidnappad. Det finns en del ett och en del två på den här filmen. Jag såg del två först, men jag insåg inte förrän efter flera år att det fanns en del ett. Riktigt bra film.

 
The Life of David Gale är en film om rättvisa och orättvisa. En mans kamp att få bort dödsstraff. Jag gillade den från första gången jag såg den.

 

What kind of mother are you är en film som verkligen rörde mig när jag såg den. Tyvärr är den väldigt svår att få tag i. Jag har sett den på tv två gånger och sen har jag inte lyckats hitta den någonstans! Den handlar om en mors kamp om en dotter som hamnat lite snett.


Public Enemies handlar om den ökände bankrånaren John Dillinger. Jag brukar inte gilla såna filmer och jag blev övertalad till att se den för ett par år sedan. Jag fastnade och nu älskar jag den jättemycket! Johnny Depp är inte helt fel att lägga ögonen på i filmen heller. 

 
LORISSA LOVEBOMB

Shit, jag har inte sett någon av dem :O

sv: Så kul att du är med och tävlar :)

Svar: haha.. I know my first name is Steven och What kind of mother are you är inte sådär jättevanliga. Inte många som har hört talas om dom. Dom kan vara rätt svåra att få tag i också. Jag har bara sett what kind of.. på tv förut. Jag har sökt och sökt, men aldrig hittat den. I förrgår råkade jag hitta den av en slump på youtube. Ren och skär lycka kan jag säga. Alla fem filmerna är väldigt gripande på olika sätt..
Arasen

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: