Berätta om ett härligt minne kopplat till musik

Jag har lite problem här för jag vet inte riktigt vilken jag ska välja.. Jag vet inte om mina minnen räkas som härliga, men jag ler när jag tänker på dom i alla fall..

Det första minnet jag har som är kopplat till musik är Spice Girls skiva. Jag ville så gärna ha den minns jag, men mamma ville inte köpa den till mig. Hon tyckte jag skulle spara ihop pengar själv och köpa den. Min underbara morfar tyckte att det skulle ta alldeles för lång tid så han gav mig pengarna som fattades så jag kunde köpa min första riktiga skiva själv. Det är nog något jag aldrig kommer att glömma.

Mitt andra minne är från när jag var typ tio år eller nåt sånt. Jag och några kompisar skulle uppträda i Parken Zoo genom att mima till Spice Girls på en scen. Det var något radioprogram som hette Ketchup som vi var med i. Jag har för mig att Gry Forsell var programledare där. Anyway. Vi dansade och mimade. Jag var Mel C. Vi hade sjukt kul och efteråt låtsades vi bli intervjuade framför Ebbes (mina syskons pappa) kamera. Några veckor efter så hade vi myskväll och kollade på inspelningarna och dansade till låten vi "uppträtt" med. Sjukt kul. Något som jag heller aldrig kommer att glömma. Vi mimade och sjöng till Wannabe.

Mitt tredje och sista minne är från dagen efter att jag varit på en Tomas Ledin konsert. Egentligen skulle mamma ha åkt med en kompis, men hon blev sjuk så jag erbjöd mig att följa med. Jag gillade Tomas Ledin, men jag vågade inte riktigt erkänna det och jag hade aldrig varit på en konsert innan (jag gick i femman). Jag tyckte konserten var obehaglig för det var mycket fylla och så,.. Anyway tillbaka till ämnet. Dagen efter konserten så satt vi på hotellet och åt frukost. Och vem kommer inte ner om Tomas Ledin?! Vad är oddsen att vi bodde på samma hotell? Mamma var lite osäker på om det verkligen var han först, men jag såg ju att det var han. Mamma ville gärna ha hans autograf, men vågade inte fråga (trots att det är hennes största idol) så det slutade med att jag fick fråga. Jag minns det som igår. Han hade jättefula sandaler på sig. Han satt vid ett bord och åt en smörgås. När jag var halvvägs fram så vände jag mig om och började gå tillbaka till mamma. Jag gick som om jag hade bajsat på mig, jag var såå nervös! Mamma såg att han hade sett mig i ögonvrån för han log åt mig. Jag vände om igen och gick fram till bordet. Han skrev en autograf och såg att både mamma och jag hade hans koserttröjor på oss. Han frågade om vi var på konserten kvällen innan. Jag vågade inte säga något och mamma fick knappt fram ett ljud så hon pep fram ett ja. Sen gick vi snabbt därifrån.

Jag vet inte om det är mina härligaste minnen, men det är mina starkaste minnen kopplat till musik..

Morfar och jag
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: