Vad ska man rösta på?

Idag var det rätt intressant på praktiken faktiskt. Två politiker kom dit och pratade. En på förmiddagen och en efter lunchen. Jag som inte alls är insatt tyckte att det var jätteintressant att lyssna på båda partierna idag. Ytterligare två partier kommer imorgon. 

Den här gången kanske jag till och med kan lista ut vad jag ska rösta på! Jag har gjort flera olika valkompasser och de flesta av dom pekar mot FI som jag känner inte alls passar mig. Jag är inte riktigt för deras politik på det sättet. Hur valkompasserna kan sätta mig där förstår jag inte ens. Men det tyder ju på att man inte heller ska ta valkompasserna på alldeles förstort allvar. 
 
Vilket parti ska man rösta på? 
LILITH - Boktokig mamma med borderline

Här blir det V som får min röst i alla tre valen.

Svar: Jag vet inte så mycket om dom faktiskt.. För hon som kom igår pratade bara om en sak på hela timmen typ.. Så jag vet fortfarande inte riktigt vad de står för
Arasen

LILITH - Boktokig mamma med borderline

http://eskilstuna.vansterpartiet.se/files/2010/08/kommunpolitiskt_program_enkelt_2014_webb.pdf kanske kan vara till nån hjälp

Svar: tack.. ska kolla efter praktiken :)
Arasen

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: