Semester i High Chaparral


Nu när vi är hemma igen så kan jag ju berätta lite om semestern.. Vi tar en dag i taget, det blir enklast så..
 
Måndag:
Vi åkte hemifrån strax efter elva någon gång. Vi stannade och käkade och handlade lite sånt som vi skulle behöva under bilfärden (dricka, tidningar osv). Vi stannade några gånger för att kissa och röka också. När vi nästan var framme så blev vi stoppade av polisen. De stannade alla som körde förbi där för att kolla så ingen körde med alkohol i kroppen. Alvin började prata med polisen och först berättade han hur mycket han gillar poliser, men sedan sa han att brandmän var mycket bättre.. Polisen svarade nåt i stil med "Nej, poliser är ju såklart bättre!" Och Alvins svar på det blev "Hur vet du det?" Vi alla i bilen hade svårt att hålla oss för skratt och vi åkte därifrån direkt efter det. 
 
Vi kom fram tillslut när klockan var runt sex och vi checkade in. Vi fick en stuga som hette Springfield, ett väldigt passande namn tyckte vi alla. Vi packade in allt och sedan åkte vi till närmaste affär för att köpa frukost. När vi kom tillbaka gick vi till restaurangen för att käka mat. Jag åt fläskfilé och jag skämtar inte när jag säger att det säkert var en halv fläskfilé på tallriken. Jag orkade inte ens äta upp hälften, men det var sjukt gott i alla fall. Efter middagen gick vi tillbaka till stugan. När jag hade nattat Alvin så satte vi andra oss utanför och spelade lite UNO innan vi skulle lägga oss..
 
Tisdag:

Vi vaknade tidigt. Åt frukost och gjorde oss klara för dagens äventyr. Vi gick till entren och väntade på att parken skulle öppna. Det första vi gjorde när vi kom in var att köpa en pistol, en hatt och en väst till Alvin. Han fick även ett hölster som han kunde ha pistolen i. Vi gick runt lite grann och sen tittade vi på Lucky Luke Showen som gick. Den var så sjukt rolig och bra. Jag skulle lätt vilja vara med i den! Efter Lucky Luke så gick vi och köpte regnponcho för det regnade sjukt mycket. Jag såg inte att en geting flög in under min och när jag skulle rätta till min väska så blev jag getingstucken. Första gången någonsin som jag fått ett getingstick. Det gjorde inte så ont som jag trodde att det skulle göra, så det var ju skönt. Nu vet jag dessutom att jag inte är allergisk mot det heller.. 
 


Sen var det dags att åka rånartåget. Mitt underbara rånartåg. Som jag älskar det och har älskat det sen jag var liten. Det var minst lika magiskt nu som det var då. Alvin tyckte att det var jättespännande. Det enda jag tyckte var lite tråkigt var att rånarna inte pratade lika mycket med passagerarna som de gjort tidigare år, men det var fortfarande väldigt bra! 
 
Tåget stannade i Mexico där vi åt lunch. Vi shoppade lite och sen tittade vi på Zorro. Alvin fick Zorros autograf i hatten efter föreställningen. När vi kände att vi var färdiga i Mexico tog vi båten tillbaka. Båten åkte inte hela vägen så vi fick gå en liten bit och vi gick nästan vilse först haha.. När vi hittade rätt väg igen så ville Alvin och Marcus vaska guld. Alvin tröttnade rätt fort, men lite fick han ihop. Killen som jobbade där "smälte" guldet så det blev en guldpeng av det istället som Alvin fick. 
 
Vi gick tillbaka mot main street eftersom Robin, Marcus och Amanda ville gå in i en affär som hette Vapen och Läder eller nåt sånt.. Jag och Alvin var inte lika intresserade så vi stannade kvar på Main Street och det var tur att vi gjorde det. Först träffade vi på Lucky Luke. Vi pratade lite med honom och sen hörde han att bröderna Dalton sjöng elaka sånger om honom. Lucky Luke sa åt Alvin att följa med och där stod Bröderna Dalton och sjöng. Det var lite kul att titta på. 
 
Efter ett tag så gick vi till stugan och sedan till restaurangen igen för att äta mat. Jag var inte så jättehungrig så jag tog bara en förrätt. Toast skagen fick det bli. Jag totalt råälskar toast skagen. Och deras var så god att jag var tvungen att beställa en till.. Så kan det gå haha.. Vi gick tillbaka till stugan och tog det lugnt bara innan vi skulle sova. Vi hade tänkt att spela kort, men vi orkade inte riktigt.


 
Onsdag:
Vi startade dagen med att äta frukost, städa stugan och sen checka ut. Det första vi gjorde när vi kom in i parken var att gå in på banken. Jag skulle köpa en tidning och de andra skulle köpa cigarrer.. Alvin rånade banken och fick chokladpengar för det. Alvin ville se Lucky Luke Showen igen, men vi tyckte att det fanns annat att göra. Vi stannade och tog kort med dem efteråt i alla fall. Alvin var klädd som bröderna Dalton hela dagen.
 
Vi gick mot Onkel Sams Hus där allt var snett och upp-och-ned typ. Jag mådde illa där inne (jag gör alltid det när jag är där), men jag tycker att det är sjukt kul att vara där inne i alla fall.. Marcus fick vatten över sig och fick även tävla mot tjejen som hade rundturen om vem som kunde göra flest armhävningar. För att se vem som var starkast. Marcus förlorade. 
 
För att muntra upp Marcus lite så gick vi till Vilda Western showen istället. Marcus gillar ju stunt och om det är nåt som Vilda Western showen är känt för så är det ju just stunt. Jag blev lite besviken över att de hade tagit bort vissa delar (som att någon blir släpad på marken efter hästarna.), men det var fortfarande sjukt bra! Och jag blev riktigt imponerad över alla stunt dom gjorde. Efter showen gick vi till Main Street för att se en auktion som Amanda ville se. Vi blev lite sena och såg bara slutet. Inte var vi sura för det. Vi gick till indianbyn istället för att se indianshowen. Även där hade dom gjort om massor sen jag var där sist. Jag såg faktiskt inte en enda pälsjägare. Lite synd kan jag tycka, men de kanske hade rast eller nåt. 
 
Vi skyndade oss tillbaka till Main Street för att hinna se när bröderna Dalton sjöng. Vi ville se från början denna gång och efteråt skulle även saloonflickorna dansa can-can. Vi beställde lite kaffe och dricka och väntade.. och väntade.. och väntade.. Det började ungefär en halvtimme senare än vad det hade stått på affischen. Den minsta av bröderna dalton hade ont i magen och kunde inte närvara, men när de fick se att Alvin var utklädd till just Joe så fick han vara med dom där framme och sjunga med dom. Han tyckte det var jättekul, men när Lucky Luke kom så skvallrade han för honom att bröderna hade sjungit elaka sånger. 

Sångstunden med bröderna Dalton och Lucky Luke var jättebra. Även Can-Can showen var jättebra. Tjejerna delade ut autografer och ställde upp på kort. Jag har velat kunna dansa can-can sen jag var liten och såg det för första gången. Efter showen började vi känna oss lite klara och tyckte att det var dags för mat och sen åka hem. Någonstans mellan utgången och restaurangen fick vi för oss att kolla om vi kunde sova en natt extra. Lite krångligt blev det, men det gick och det skulle inte kosta så farligt mycket extra. Vi käkade pizza och efter det såg vi en magishow. Amanda fick komma upp på scenen och medverka. Jag gick tillbaka i föväg till stugan för att natta Alvin. Medans jag väntade på de andra kollade jag lite på Die Hard som gick på tv. När de andra kom till stugan var jag sjukt trött och ville bara sova. 
 


Torsdag:
Vi packade ihop allt ännu en gång, men istället för att äta frukost i stugan så åt vi frukost på restaurangen i frukostbuffén. Sen åkte vi hem. Det tog ett par timmar och vi stannade ett par gånger på vägen. Efter att vi kom hem igår gjorde vi inte alls mycket. Vi var mest trötta och sega..
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: