Utelåst

Sjukaste grejen hände ikväll för typ två timmar sen! Johan och jag var ute och rökte på balkongen. Katterna satt vid fönsterbläcket och tittade ut. Pubert försökte öppna dörren genom att puffa lite på handtaget, men det var inte så mycker mer med det. 

Johan och jag satt och diskuterade massa viktiga saker som skolval och lite sånt. När vi var klara för att gå in så gick det inte! Dörren var stängd och låst! Det går bara att låsa och låsa upp från insidan. Pubert hade LÅST ut oss på balkongen. Våran katt liksom! 

Det sjukaste är att vi skämtade om det här om dagen.. Och så händer det nu! Jag fick panik. Det är två personer som har extranyckel hem till mig. Den ena är min syster och hon ligger hemma och sover en bit bort. Finns ingen chans att hon skulle kunna komma eller att mamma kan låna hennes nyckel och komma. Den andra nyckeln har Carola. Henne försökte jag ringa, men hon har på ljudlöst när hon sover så hon svarade såklart inte. 

Jag fick verkligen panik. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta så jag gjorde lite både och. Som tur är så lyckades Johan få upp dörren utan att ha sönder den. Snacka om tur! 

Den skyldige..
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: