Ren idioti!

Aftonbladet har igår lagt upp en artikel om en 15årig flicka som blivit attackerad av en haj och dött. Det låter ju hemskt, speciellt med tanke på att hon bara var ett par meter från stranden. 

Dom flesta som känner mig vet om att jag ÄLSKAR hajar. Dom är missförstådda enligt mig. De är vackra, ståtliga och de dödar inte människor för att det är kul. Tänk om folk bara kunde inse att det inte är hajarnas fel? Hajarna letar föda och om det då råkar vara någon människa där dom vanligtvis hittar mat så får människan lida. Det är människans fel som är på hajens territorium! 

Som den här 15åriga "stackars" flickan som blev attackerad. Hon snorklade i ett område som är förbjudet på grund av det stora antalet hajar. 

När ska folk tänka efter? Varför ska just hajarna ses som farliga hemska bestar som sliter isär människor? Lejon då? Dom är också farliga, men dom är ju så vackra så det gör ingenting eller? Eller späckhuggare? Dom är säkert minst lika farliga som en haj, men ända sedan Rädda willy kom så har dom setts som vackra och fina. Det är ALLTID hajen som ses som ett monster. Men inte hos mig! Jag gillar hajen och det är ett av mina favoritdjur. En av mina drömmar är att få simma bland hajar, men då tänker jag inte vara så trög att simma fritt. Då ska jag sitta i en sån där bur så att hajen inte kan komma åt mig. Och om hajen skulle komma åt mig ändå får jag skylla mig själv! Det är inte hajens fel!

OBS! Jag menar inte att hajar inte är farliga, jag menar bara att om människorna inte var på deras revir skulle det vara mindre hajattacker (vi har förresten inte så många hajattacker per år ändå)

Den vackra vithajen. 
En bild jag såg på facebook för ett par dagar sen. Behöver jag säga mer?
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: