En frustrerande dag

Jag har inte ens tänkt på att blogga idag. Jag har varit helt slut i huvudet. 

Jag började ju dagen med att åka upp till röntgen. När jvi satt och väntade på Johanna som skulle skjutsa dit mig så kom det en kille som skulle in i våran port som Alvin började prata med. Precis innan han skulle gå in så frågade jag honom om jag fick ställa en snabb fråga och det hade han tid med. Jag berättade vad som hände med Kei häromdagen och att jag inte har något blåmärke, men att jag fortfarande har väldigt ont. Han sa att det kunde vara mitt ledband som hade töjts ut eller nåt sånt. Att det säkert är därför jag har ont. Jag skulle vila benet ett par dagar (jag får ju gå och så, men helst inte överbelasta det) och sen när det börjar kännas lite bättre så ska jag träna upp musklerna där. Typ stå på ett ben och sånt.

Alvin fick ju följa med upp till röntgen. Först var han överlycklig, men när vi väl var där tyckte han att det var ganska trist. Och det kan jag ju faktiskt förstå. Det tog ett tag innan vi fattade vart lekrummet fanns. Receptionisten sa att väntetiden var ungefär en timme. Efter ungefär en timme och femtio minuter fick jag komma in. 

Först fick jag lägga mig på rygg och sen när han sa att jag skulle lägga mig på vänster sida kom jag knappt upp. Fast å andra sidan var det ju därför jag var där idag. För att se vad som är fel med min/mitt höft/bäcken/ben (min läkare trodde ju att det var en muskel som låg i kläm, men skickade en remiss till röntgen för att vara på den säkra sidan). Det tog ungefär fem minuter där inne. Svaren skickas till min doktor och vi fick åka hem.

Först satt jag och tog det lugnt ett tag medan Alvin tittade på film. Jag tänkte först att vi skulle gå ut, men jag hade så ont i knät att jag kände att jag inte orkade gå ut. Efter ett bra tag kände jag att jag hade lite huvudvärk så jag la mig i sängen och vilade lite. När Johan väckte mig var det dags för mat. Jag fick hemgjorda schnitzlar och hemgjorda pommes frittes idag. Det var jättegott.. 

VARNING! KÄNSLIGT! FORTSÄTT LÄSA PÅ EGEN RISK!

Sen började dagens stora problem. Jag har fått sådan klåda i mina privata delar. Jag stod inte ut. Så när jag torkade mig efter att ha kissat så kliade jag lite med pappret, för att få bort den värsta klådan. Det skulle jag inte ha gjort, för jag råkade klia upp ett litet sår. Oj vad mycket värre det blev på en gång! Nästa gång jag skulle gå och kissa så grät jag av smärta, jag skrek och jag trodde att jag skulle tuppa av. 

Nu börjar såret läka lite tror jag. Jag kan kissa igen utan att det känns som om jag ska dö och det har börjat klia igen (det kliar ju alltid på sår när de läker). JÄVLA FÖRBANNADE KLÅDA! Jag blir tokig! Jag vet inte hur jag ska göra för att få bort den..

Nu sitter jag och väntar på att Alvin ska somna och sen på att PLL ska börja. Något positivt vill jag ändå att denna dag ska innehålla (förutom maten då).
 
Har inte tagit några bilder idag så jag bjuder på denna från loppisen i lördags.

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: