En blivande försäljare?

Det gick någorlunda bra idag faktiskt. Inte så bra som man kanske hade kunnat hoppas på, men ändå bra. Jag och Alvin sålde för ca 150 utöver bordspriset. Han är en riktig försäljarnisse den där ungen. "5 kronor eller tusen!" var hans svar på när folk frågade vad vissa saker kostade.

Byxorna Alvin hade på sig var lite för stora och vi hade inget skärp så det var det första jag kollade om det fanns på loppisen idag. Han hittade ett jättefint glittrigt skärp som han ville ha. En karl bredvid (inte han som sålde skärpet) sa då att det var för tjejer och Alvin såg väldigt besviken ut. Jag sa till honom att killar också kan ha glittriga  skärp och om han ville ha det så fick han köpa det. Det ville han så vi letade reda på han som sålde skärpet. När jag frågade vad skärpet kostade så fick Alvin det gratis. Alvin blev överlycklig!

Annars har det gått bra med honom idag. Betydligt bättre än igår. Därför kändes det lite trist (men ändå skönt) att han fick åka till pappa idag. Han fick med sig lite pengar att köpa godis för och så om han ville. 

Nu ska jag bara ta det lungt i soffan och ikväll funderar jag på ett fotbad för mina stackars fötter. Sen hoppas jag på en tidig kväll för Alvin kommer hem klockan 8.

I väntan på att Helena skulle komma och hämta honom.
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: