KAOS?

Den här dagen har inte varit den bästa. Inte på något sätt.. 

Dagen började med att jag började gråta utan anledning för att Alvin väckte mig.. Jättekonstigt.. Sen tyckte jag det var onödigt att lägga sig igen, men det kanske jag borde ha gjort? Dagen hade kanske blivit bättre då.. Anyway.. Jag satt på balkongen en stun. Allting kändes grått och trist. Jag hade inte lust att göra någonting alls. 

Johan drar med mig till netto för att handla lite till bröllopet, men dom har inte en utav de sakerna jag behöver mest så han ringer Göte så att vi kan få åka till Willys.. På Willys handlade vi det sista till bröllopet (förhoppningsvis) och sen svängde vi förbi på Lidl en snabbis innan vi åkte hem.

När vi kommit hem började Johan och baka lite och jag traskade i spöregn för att hämta Alvin på dagis. THANK GOD för paraply! Halvvägs från dagis till Netto blir Alvin sur för att han inte får köpa någonting på netto idag. Han bråkar inne på Netto. Han slåss, rivs, springer iväg, morrar och ställer sig och gallskriker. Folk stirrar och jag är redan känslig just nu. Håller i honom och lyckas få med honom till kassan. Och lyckas till sist få med honom hem. 

Sätter mig vid datorn en stund. Känner mig fortfarande sådär. Alvin har lugnat sig och leker i vardagsrummet. Mamma ringer och säger att hon är på väg. Johan börjar med maten och jag börjar känna mig lite glad att mamma kommer. När det var läggdags för Alvin ungefär så började Johan färga mitt hår. Mamma började göra klar Alvin för sängen. Han började bråka direkt för han ville inte lägga sig.

Mamma förbereder sig för att åka hem och upptäcker att hennes nycklar är borta. Johan avbryter färgningen och vi hjälper till att leta. Hon ringde sin väninna som hon var hos innan, men hon hittade dom inte heller. Trots att hon gick ut på gården och letade. Vi letade lite till, men hittade inga nycklar. Mamma gick hela vägen tillbaka till sin väninna, men hittade inga nycklar på vägen. Som tur var fick hon skjuts hem sen och Fia har ju nyckel dit.

När vi skulle fortsätta med färgningen kände vi att håret började bli lite smått varmt och flaskan som resten av färgen var i hade också blivit lite varm. Vi vågade inte fortsätta med resten så nu har jag lite färg både här och där.. Skitkul!

Vi har redan jättemycket att göra imorgon och nu måste jag samtidigt till en frisör som kan fixa till håret. Just ja.. Alvin somnade på golvet mitt i allt också, men Johan la tillbaka honom i sängen sen..

Maten som johan lagade.. den var god i alla fall.. något positivt..
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: