Oscar försvann och kom tillrätta igen

Vilken panik jag fick idag. Jag låg i soffan och typ halvsov i min morgonrock när det plingade på dörren. Jag tyckte det var lite märkligt att det plingade på dörren eftersom jag inte har berättat för så många att jag har migrän och är hemma idag. Jag gick och öppnade i alla fall.. Det var en hantverkare som skulle göra nåt i köket. Jag släppte in honom och Oscar blev livrädd. Han for ut på balkongen med en väldig fart.
 
Hantverkaren hade en sladd genom dörren så det gick inte att stänga där. Så jag gick och klädde på mig i sovrummet för att sedan hämta in Oscar från balkongen och stänga in honom på toaletten den lilla stunden som hantverkaren var här. När jag kom ut på balkongen var han inte där. Jag började leta i alla rummen, men jag hittade honom inte. Jag började smått få lite panik och letade igenom lägenheten en gång till. Jag kollade på alla ställen han brukar gömma sig och på alla ställen där det kan finnas en möjlighet att han har krupit in.
 
Han fanns ingenstans! Jag ringde Carola, som först trodde att jag skämtade. Hon kom över och hjälpte till att leta. Jag sprang runt i trapphuset och letade. Ingen av oss hittade honom. Hon genomsökte lägenheten jättenoga och jag sprang runt med kattgodis och försökte locka på honom.
 
Vi bestämde oss för att gå ut och leta. Någonstans måste han ju vara. Vi gick runt en stund ute och kollade vid husväggar, i buskar och andra ställen han kan ha gömt sig.Vi hittade honom verkligen ingenstans. Jag gick hem igen och fortsatte locka på honom med kattgodis. Jag letade igenom hela lägenheten en gång till..
 
Tillslut gav jag upp. Jag hoppades lite på att han sprungit in till grannen när dom öppnade hos henne för att göra det dom hade gjort här (nåt med rören, jag minns inte). Hon var inte hemma, så det var bara att sätta sig och vänta. Lyssna för att försöka höra när hon kom hem.
 
Mitt från ingenstans hoppas Oscar upp på vardagsrumsbordet. Jag förstår ingenting. Här har jag och andra sökt igenom lägenheten från topp till tå och han har varit här hela tiden. Han var lite småkylig så jag misstänker att han varit på balkongen hela tiden. Det konstiga är bara att jag har varit där ute och lockat met godis. Jag har kollat under fåtöljen, bordet och soffan. Jag har liksom kollat alla möjliga gömställen och vråer där ute, men jag hittade honom inte.. Knasiga lilla katt...
 
 
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: