17 år senare...

Jag saknar ord till att beskriva hur mycket jag saknar dig. Jag förstår fortfarande inte att du är borta.. Du var min bästa vän, du var mitt allt! Det är helt stört hur en sjukdom kan sprida sig så snabbt och bara avsluta en människas liv sådär. En sådan ung person förtjänade inte att dö så tidigt! 
 
Jag minns fortfarande vissa saker extremt tydligt. Jag minns att du alltid satt ute i trädgården med en korsordstidning om det var fint väder när vi kom. Jag minns allt som du gjorde för mig. Jag minns att du gav mig pengar så jag kunde köpa min allra första skiva. Jag minns att du alltid hade den blå monsterdrickan hemma. Jag minns att vi åt åttioåttan. Jag minns att du spelade in filmer åt mig så jag skulle ha något att titta på när jag var hos dig. Jag minns när vi gjorde hemmagjorda köttbullar. Jag minns hur du gick fram till tvn och slog på den när den inte funkade precis som Flexnes gjorde. Jag minns alla fina vitsippor bakom ditt hus. Jag minns hur mycket grejer du hade på din vind. Jag minns din enbenta blåmes. Jag minns dina skämt om dina tatueringar. Jag minns så mycket, men ändå så lite. Jag önskar att jag kunde minnas mer.

Idag är det 17 år sedan du dog. 17 år.. Det är helt sjukt. Hur kan mitt minne vara så starkt och så svagt på samma gång? Jag hatar leukemi. Det är så onödigt och borde verkligen inte få finnas! Jag minns vad det gjorde med dig. Det jag vill minnas har jag glömt, det jag vill glömma minns jag. Att se dig i sängen på sjukhuset var hemskt. Det var hemskt att se när du rörde lite lätt vid skägget och skägget följde med. Det var hemskt att se dig ligga i sängen hemma hos dig och se dig yra. HEMSKT! 
 
 Du var min bästa vän! Jag kommer aldrig någonsin ha en vän som dig igen. Du var speciell. Du var unik. Det gör så ont i mig att du inte finns hos mig. Ikväll ska jag tända lite ljus och tänka på dig. Jag ska försöka lyssna på låtarna med Elvis som spelades på din begravning. Jag kan inte lova att jag klarar av att höra hela, men jag ska försöka.. För att hedra dig lite extra ska jag dessutom göra ditt barnsnus ikväll. Det var alldeles för länge sen jag åt det..
 
Morfar och jag ♥
biggeros

Så fint skrivet om din morfar =)

Svar: Åh, tack :)
Arasen

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: