En skruvad dag.

Igår både började och slutade dagen väldigt fel. Dagen började med att bloggappen inte ville fungera. Och Alvin ville inte ha tillräckligt varma kläder på sig till skolan. Vi blev nästan sena till inskolnings/utvecklingssamtalet. Vi hann precis så det var rätt skönt. 
 
Jag drog iväg till DBT och det var faktiskt inte lika jobbigt som jag hade väntat mig, Det är alltid jobbigast att gå dit när man har varit borta en eller två gånger. Det enda riktiga jobbiga där var en övning i medvetenhet som jag inte tycker om. Förutom att jag tycker att den är sjukt svår så får den mig också att känna mig väldigt väldigt liten.
 
En av deltagarna bjöd i alla fall på kakor som hon hade bakat till fikat. Det var så himla gott! Riktigt mysigt att få "riktigt" fika på DBT för en gångs skull.. Annars brukar vi bara ha frukt. 
 
När jag kom hem hämtade jag Alvin som genast gick iväg till en kompis. Jag fick besök av två kompisar. Det var rätt trevligt och de var oerhört snälla mot mig igår. Mitt i allting så började jag undra vart Alvin var. Han var inte hos den kompisen som han hade sagt. Jag ringde runt lite och fick reda på att han var ute. På ett ställe där han inte får vara eftersom det är en bit att gå och jag vill gärna kunna se honom.
 
Johan och jag gick iväg och hämtade honom. Utegångsförbud. Sen var han glad ett tag. Lekte på rummet och sådär.. Jag satte mig och försökte skaffa BankID för att kunna hålla koll på försäkringskassan hur det går med mina pengar. Det gick mindra bra. Marcus kom hem. Han hjälpte mig, men jag var fortfarande lite småsur. 
 
Alvin gick upp till Johan och började bråka där nästan på en gång. Johan ringde mig så jag fick springa upp.. Där var det nästan slagsmål från Alvins sida. Det var längesen jag såg honom så vild! Jag var tvungen att sätta honom i knät och hålla fast honom en liten stund, men det gick inge bra. Han vred och ålade sig så han gjorde en helomvändning och sedan sparkade han mig på halsen. 
 
Han bad om ursäkt i alla fall och jag såg på honom att han verkligen menade det också.. När Alvin hade lugnat sig och lagt sig så gick jag hem. Marcus lagade mat till mig och sen kollade vi på Breaking Dawn. 
 
Kakorna
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: