Tankar om val i framtiden

Igår kväll satt jag och funderade på det här med valet. Det första valet är ju rätt snart. Jag är inte insatt i ämnet någonting, men jag kan ändå tycka att det är intressant att prata och diskutera om det.

Eftersom jag inte är insatt så har jag inte den blekaste aning vilket parti som tilltalar mig mest. Jag gjorde testet valkompassen på aftonbladet igår, men jag blev inte mycket klokare av det. Tre partier lutar det åt för mig om man lyssnar på valkompassen. Partiet som jag trodde att det skulle bli hamnade längre ned. 

Jag har inte riktigt förstått det här med valet som är nu.. Jag förstår att det handlar om EU och att man får ha något att säga till om där, men jag förstår inte vad det innebär för Sverige om M, S eller något annat parti vinner. Jag förstår inte riktigt alla frågor som handlar om EU heller. 

Valet i höst däremot tycker jag känns väldigt viktigt. Där känns det som att det verkligen måste bli en ändring! Valet i höst kommer att påverka Sveriges framtid. Får fel parti flest röster så kommer det inte alls att bli bra. Sverige kommer att köras i botten och fattigdom hand i hand med kriminalitet kommer att öka. Om däremot ett annat parti skulle vinna så skulle dom kunna fixa till all oreda som våran kära stadsminister har ställt till med. 

Vi får se hur det blir helt enkelt. Det viktigaste är att ett BRA och VETTIGT parti tar ledningen. Rösta klokt nu och inte efter en känsla. Hur vill du att Sverige ska se ut? 

Bildkälla
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: