Igår.

igår strax efter att jag kom hem så upptäckte jag konstliga utslag på Alvin, Jag googlade snabbt och insåg att det inte var några koppor av något slag och jag kunde inte förstå vad det var, Johan ringde 1177 och vips så var de på väg upp till akuten.

Utslagen spreds sig jättemycket sa Johan (jag var hemma och var orolig) och sköterskan de träffade bekräftade att hon inte trodde att det var koppor heller. Tiden gick och när de äntligen fick träffa en läkare så konstaterade hon en allergisk reaktion. Dom fick åka hem.

Alvin fick medicin och sen var det dags att lägga sig. "Utslagen" försvann väldigt fort och han somnade på säkert tio minuter. När vi skulle kolla till honom inatt innan vi skulle sova så svettades han rejält. Hela han var blöt så vi tog av honom hans t-shirt och bytte täcket till en filt. 

Idag verkar han må hur bra som helst. Han är pigg och han är glad. Jag har bokat tid till vårdcentralen nästa vecka och jag ska iväg och hämta ut medicin sen som han ska få i fem dagar. Jag vet inte vad han reagerade på, men jag hoppas att vi får veta det snart efter att ha varit på vårdcentralen.

Därför orkade jag inte riktigt blogga igår. Jag kände att jag inte riktigt kunde koncentrera mig tillräckligt för att skriva ett helt inlägg..

 
Bumbi, jag älskar dig!
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: