Berätta om ett resemisstag

Ja, ett rätt stort misstag gjorde jag sist jag åkte till England. Jag tänkte att jag skulle vara smart och spara pengar så istället för att åka tåg bokade jag en bussbiljett som gick från Eskilstuna till Arlanda. Det kan eventuellt ha varit ett byte i stockholm, men saksamma..

Jag var ute i god tid på busshållplatsen. Malin hade skjussat dit mig. Jag väntade och väntade. Och sen upptäckte jag att bussen var sen. Det var ju konstigt. Varför kom den inte? Så jag ringde Malin. Hon körde mig till tågstationen. Jag gick in och pratade med Pressbyrån och det visade sig att bussen visst hade gått. Jag hade varit på fel hållplats. 

Med inga pengar överhuvudtaget förutom den engelska valutan kunde jag inte köpa någon tågbiljett och jag hittade ingen som ville köra mig till stockholm sådär i sista minuten så visste jag inte riktigt vad jag skulle göra. Malin var snäll och lånade ut pengar till en tågbiljett och jag hann precis med tåget till stockholm. Hade jag kommit till stockholm en halvtimme senare hade jag missat sista bussen som skulle gå till Arlanda. 

Man kan snacka tur där. Och lycka över att ha en sån underbar vän..

Malin och jag för ett par år sen..
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: