Amazing feeling

Idag är jag så uppe i varv att jag inte ens har kunnat göra något vettigt sen jag kom hem från teatern. Alltså WOW! Först hade vi lite lekar och så för barnen (eller ja för dom vuxna också för den delen). Det var någon tidningslek som vi körde och den var jättebra när man ska lära sig namn på folk och så.

Efter det så började vi prata teater. Riktig teater! Ett skådespel med riktiga roller och riktiga repliker. Ni kanske inte förstår min entusiasm, men jag har velat spela teater i flera år. Glädjen att äntligen få göra det är obeskrivlig! Jag är lite nervös över att jag kanske inte kommer vara så bra på teater, men jag tar en dag i taget. Hur kan man veta om man inte försöker?

I alla fall. Jag tänker inte berätta än vilken pjäs vi ska göra, men den är rätt känd kan jag säga. Vi satte oss runt i en ring. Barnen fick springa runt och leka. Vi fick manus och sen satt vi och läste igenom manuset. Helt sjukt vad roligt det var! Jag är fortfarande helt uppe i varv. Efteråt skulle vi skriva ner vilka roller vi skulle vilja ha och lite så, men jag kände att jag inte hade någon aning så jag skrev att han (rollsättaren) får sätta mig på vad han tycker passar bäst. Får jag en statistroll så får det vara så. I dont give a **** FÖR JAG SKA SPELA TEATER!

När jag kom hem hade bingolotto precis börjat. Jag hann precis sätta mig ner när första bingobrickan skulle fyllas. Jag vann inget, men det gör inte så mycket. Efter det har jag kollat på film och läst lite bloggar. Tänkte fortsätta kvällen med att se klart filmen (Miss secret agent 2 som går på femman nu, men den är snart slut tror jag) och samtidigt läsa klart manuset eftersom vi inte läste hela idag.

 
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: