Varför kan jag bara inte få må bra?

Usch och fy! Idag mår jag inte alls bra! Det började igår kväll runt halv nio.. Carola var här och allt var jättetrevligt, men jag kunde inte koncentrera mig på någonting och jag kände mig helt borta. Jag tänkte att jag säkert bara var trött och att det skulle gå över. 

Strax efter elva så kände jag att jag inte orkade längre så jag gick ut för att röka kvällens sista cigg och efter det tänkte jag gå och kissa. Och det är där det läskiga började. När jag satt på toaletten började jag känna mig jätteyr och blev nästan svimfärdig. Jag satt kvar d'är i nästan en kvart eller tjugo minuter för jag vågade inte resa mig upp. 

När jag äntligen lyckades ta mig till soffan så hade Johan varit snäll och hämtat ut mitt täcke. Jag la mig i soffan och tog tempen innan jag skulle sova. Den stod på 37 nånting och det är ju inte feber så, men för mig är det förhöjd temp och jag kan må dåligt av det också. När jag har förhöjd temp kan jag må lika dåligt som när jag har feber. Så det var säkert därför jag var yr och så.

Jag somnade typ jättefort, men sov oroligt och vaknade flera gånger. Jag minns att jag vaknade till runt fyra någon gång och tog tempen då. Nu minns jag inte exakt vad den stod på, men jag vet att det var över 38 i alla fall så då hade jag feber. Jag kände mig kokhet samtidigt som jag hade frossa (och frossa hade jag haft sen jag började må dåligt runt halv nio på kvällen). Jag somnade om.

När jag vaknade idag kände jag mig väldigt matt och orkeslös.Och trots att jag inte har gjort någonting idag (endast legat i soffan, pratat i telefon och tittat på dumbo med Alvin) så pendlar min temp jättemycket. Den går från 36,5 - 37,8. Upp och ned hela tiden. Den ändrar från gång till gång. Jag känner mig fortfarande matt och har fortfarande lite frossa. 

Det blev ingen DBT för mig idag. Jag ringde och förklarade läget för dom. Jag orkar verkligen inte idag. Och det var synd för jag hade verkligen sett fram emot att få redovisa veckans läxa. Menmen, vad gör man?

Bjuder på den här bilden som jag gjorde i photoshop för typ jättelängesen eftersom jag inte har någon aktuell bild till inlägget. 
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: