Its over

Min dag var kanske inte den ultimata födelsedagen, men den var helt okej ändå! Jag är van med att bli behandlad som en prinsessa när jag fyller år, men det blev lite annorlunda idag. Inget fel med det visserligen, men lite ovant bara.. 

Jag vaknade av skrik och bråk. Alvin skrek, bråkade och klängde på mig. Sen skulle Johan åka iväg och handla och då myste jag och Alvin framför barnprogram. När Johan hade kommit tillbaka la jag mig och sov igen. En timme innan DBT började så klev jag upp. Jag fixade mig och gick till bussen och sen hade jag DBT. 

Eftersom vi är så många på DBTn nu så tar det sån jäkla lång tid och vi slutade fyra (förut har vi alltid slutat lite tidigare, men det går inte nu när vi är så många). Jag behövde springa in på Hemköp och köpa lite grejer som Johan missat och sen var det bara att ta bussen hem.

Innan jag kunde gå in så skulle jag ta emot tårtan som världens bästa Jess fixat åt mig. Jag hann inte ens få den innan mamma och dom kom. Jag hade planerat att ta det lite smått lungt och blogga innan, men det hann jag inte. Jag började plocka undan lite smått i vardagsrummet som Johan inte hunnit och sen fick jag hjälpa Alvin med salladen. Han började, men sen ville han inte riktigt mer. Det visade sig att han egentligen bara ville blanda salladen.

Jag fick öppna paket och jag fick hemska mormorstrosor (eftersom jag har sån åldersnoja tyckte mamma att det kunde vara kul HAHAHAHA jättekul.. *ironi*), en kylplatta till datorn, ett halsband och ett armband. 

Vi åt mat. Jag hade beställt smördegsinbakad fläskfilé med hasselbackspotatis och bearnaisesås. Mycket mycket gott! Eller det var så in i helvete jävla gott! Men man får ju inte svära, så mycket mycket gott var det! Vi satt och pratade en stund och sen var det dags för tårta och fika. Tårtan var jättemegasupergod! Det var glassfluff och ahlgrensbilarfluff som fyllning. Jess är bäst på tårtor! Jag ska lätt "anlita" henne fler gånger när jag behöver tårtor. 

När det var dags för mamma och de andra att åka hem så stannade lillasyster kvar. Jag har lärt henne att spela the sims (gick sådär) och snart är det dags för sängen.. Som sagt, en helt okej födelsedag ändå.. Trots en jobbig morgon..

Den vackra tårtan som Jess gjorde. Såå fin och såå god!
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: