Hur ser ditt drömhem ut?

Det är ny vecka och nytt tema. Hemma är temat för veckan.

Jag har faktiskt fyra typer av drömhem. 

Drömhem nummer ett är till för vintertider och enbart vinter. På sommaren vill jag bo någon annanstans. Jag skulle vilja bo i en timmerstuga med öppen spis. Tänk så mysigt när snön vräker ner utanför fönstret och man sitter där inne i timmerstugan framför brasan.

Drömhem nummer två är till för sommaren. Det skulle gå att bo där under vintern, men jag vill mest bo där på sommaren. Och det är alltså ett engelskt hus som jag vill bo i. Jag tycker att de är så vackra, både invändigt och utvändigt. Enligt mig finns det inte vackrare hus. 

Drömhem nummer tre är endast till för fantasin för jag skulle inte vilja bo där egentligen. Drömhemmet är ett rosa sagoslott. Med 714 rum, 20 badrum och 50 anställda typ. En stor balsal och hela kitet. Men det är bara drömmar, jag skulle inte vilja bo där på riktigt.

Drömhem nummer fyra är hur jag vill ha mitt permanenta boende. Jag har alltid varit lite olik resten av mina vänner och bekanta. Medans de flesta har velat ha stora villor osv så har jag alltid velat bo i en lägenhet, Så liten som möjligt! Jag behöver inte ha några onödiga rum. Ett sovrum till mig och Johan, ett sovrum till Alvin, ett vardagsrum, en toalett, ett kök och en balkong. Det är perfekt! Jag förstår inte hur man skulle kunna inreda ett stort hem. Jag trivs bra här på våra 81 eller 83 kvadratmeter (minns inte exakt vad vi har) och skulle faktiskt inte vilja ha större än så.

Tänk så mysigt att sitta i en timmerstuga i det här vädret!
Liie

Håller med, för stort är bara onödigt! Kostar både att värma upp och att inreda.

Svar: Ja och så ekar det av tomhet när man är ensam hemma. Ju större det är desto ensammare känner jag mig :P
Arasen

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: