Tankar efter teaterträning

Jag har precis kommit hem från kvällens teater. Jag har inte ens ord att beskriva hur den påverkade mig. Det var så starkt och känsloladdat. På sätt och vis visste jag att den skulle vara det, men samtidigt så var jag inte alls beredd på hur jag skulle känna efteråt. Jag är både glad och tacksam över att jag inte behöver spela den rollen som påverkade mig på det här sättet. Det hade jag nog inte klarat av. 
 
Så mycket tankar spinner runt i mitt huvud just nu. Mycket tankar på min mormor och på min mamma. Min älskade mamma. Jag var tillochmed tvungen att ringa henne bara för att säga att jag älskar henne. Mitt huvud känns tungt just nu.. Inte bara huvudet förresten. Hela kroppen känns tung. 
 
Den här pjäsen kommer att bli riktigt bra. Jag kommer att ha två roller. Eventuellt någon statistroll också. Det är bara en roll som jag kommer att ha repliker i. Det är inte så mycket repliker heller så det känns skönt. Dessutom kommer jag att spela mot folk jag känner mig väldigt bekväm med. Det kommer att bli bra. Jag behöver bara vänja mig lite. Mina känslor får inte ta överhanden här. 
 
Jag känner att jag måste ta tag i vissa delar för att fortsätta komma vidare. Saker som jag trodde att jag hade accepterat och kommit över är fortfarande lika jobbiga. Det gör ont och det känns tomt. Det känns som.. Jag vet inte vad det känns som.. Mitt huvud är bara fyllt med kaos just nu. Kaos som jag försöker sortera, men det går inte riktigt. Jag ska försöka sova nu tror jag. Så kanske jag lyckas sortera lite i sömnen.. Eller nåt.. 
 
Det är bara att fortsätta kämpa.. En dag ska jag må bra! 
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: