Förstörd hjärna

Jag hade nästan glömt bort exakt hur jävla jobbigt det var med DBT. Okej att det är skönt med rutinerna och allt sånt.. Men allt annat.. Min hjärna är typ helt förstörd efter morgonens DBT och då var det ändå inte lika jobbigt som vanligt.. Vi fick en "enkel" läxa den här veckan. Vi ska försöka observera, beskriva och delta.. Och det låter ju rätt enkelt.. Fast jag vet av erfarenhet att det inte alltid är så jäkla enkelt.. Blä.. Vill inte mer! Jag är redan trött på det igen och det har bara varit en gång.
 
Tänkte på min fina Pubert när jag var hemma idag.. Åh vad jag saknar honom.. Kallade Oscar för pubert säkert fem gånger eller något..
emelie-depression och bordeline

åh, jag ska precis börja med dbt och är lite orolig över hur det ska gå.. Det här inlägget gjorde inte mig lugnare ;)

Svar: Haha.. Det är en väldigt bra behandling.. Men den kommer att vara jobbig.. I början förstår man typ ingenting.. Det tar ett tag innan sakerna börjar sjunka in. Men det är också därför man får gå igenom det flera gånger..
Om du undrar över något är det bara att fråga :) Jag har gått igenom allt en gång och börjar på runda två nu :) Lycka till! Det kommer att bli bra! Man får jättebra "verktyg" att använda sig av när det behövs :)
Arasen

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: