Varför bloggar jag?

Jag började blogga för ungefär fyra-fem år sen kanske, men då på en annan blogg. Anledningen till att jag började blogga var för att få ventilera lite. Få skriva av mig helt enkelt.

Det tog ett tag innan jag insåg att jag kanske var lite för öppen på min första blogg. Man kan helt enkelt inte skriva om vad som helst. Det går inte. Första bloggen hade jag heller inga rutiner på. Nu har jag som krav på mig själv att i alla fall försöka tre inlägg om dagen. Ibland mer inspirerade inlägg och ibland rent av tråkiga.

Jag skriver fortfarande för mig själv eftersom jag tycker att det är kul och skönt att blogga. Besökare och kommentarer är ju alltid ett plus, men när jag slutade blogga i somras så saknade jag det så mycket så jag insåg att det verkligen var för min egen skull och inte för att försöka få en stor blogg.

Om du bloggar, varför bloggar du och vad vill du få ut av din blogg?

LILITH - Boktokig mamma med borderline

Mycket är för min egen skull, jag går ofta tillbaka i bloggen och kollar upp saker. Men självklart vill man också ha läsare, även om det inte rä huvudsyftet.

Svar: Jag gör samma sak.. Jag kan kolla på ett inlägg jag skrev för två år sen och sen vet jag ungefär vad jag gjorde den dagen, hur jag kände och hur jag mådde.. :P
Arasen

Therese

Jag bloggar dels för att jag tycker det är roligt och dels för att skriva av mig, ventilera tankar och känslor.

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: