Vad betyder kulmen?

Efter att ha setat och googlat runt en del har jag insett att det är helt normalt att fortfarande ha jätteont i käken. Det stod också att svullnaden når sin "kulmen" (vad fan betyder det?) efter 2-3 dagar och sen skulle det börja avta. Jag räknar som att det är dag nummer 3 nu, så förhoppningsvis börjar det gå ner snart.

Helt ärligt så trodde jag inte att det skulle göra ont i så här många dagar, men det kanske var naivt eftersom det också är ett sår som behöver läkas. Jag får nog ta mig en ipren idag igen. 

Jag var lite orolig över infektion för det såg rätt äckligt ut i hålet efter tanden när jag tittade i spegeln, men efter att ha googlat så står det att man oftast får feber i samband med det. Och jag känner inte av någon feber eller liknande. 

Känns som om mitt liv är oerhört intressant.. Den enda jag pratar om är min onta fot och min onda käke, men det är svårt att tänka på något annat när det gör så ont som det gör.. 

Jag är lite plufsig i ansiktet så ni får klara er utan bild på mig idag igen... Istället får ni en gammal bild på mig när jag inte hade ont..

 
Therese

Kulmen betyder att den når sin peak, sitt högsta tillstånd innan det börjar avta.
Hoppas det blir bättre snart!

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: