Jävla tandvärk!

Jag orkar inte med bloggutmaningen idag. Jag har så ont i käften. Tandvärken blir tydligen värre för varje dag. Jag fungerar så att när jag har ont (vart jag än har ont) så mår jag illa och vill kräkas. Det här är inget undantag. Jag mår så sjukt jävla illa. 

Jag har tagit en värktablett och den har inte ens hjälpt lite.. Eller så har den hjälpt och jag skulle hadt mycket ondare om jag inte tagit tabletten, men det tvivlar jag på.. Johan sa åt mig att gurgla munnen med munskölj. Smaken av munskölj var så äcklig att jag fick kväljningar. Ändå sitter jag här nu med en bomullstuss indränkt i skiten liggandes mot tanden som gör ont.

Som tur är så gör det ondast på kvällarna, så jag ändå kan fungera hyfsat normalt under dagen. Fast det är inte så konstigt att jag har fått ont egentligen. Jag bestämde mig för att ta reda på vilken tand som gör ont och gapade framför spegeln. Jag trodde att det skulle ta en stund att klura ut vilken det var (det gör ont runt tre tänder, men jag vet att det bara är en som är boven), men jag såg ganska direkt vilken tand det var. Jag trodde att det var en tand i mitten, men det är tanden längst bak. Man ser hålet klart och tydligt. 

Usch. Nu måste jag sluta. Det här är det äckligaste inlägget jag någonsin har skrivit. Jag har fobi för tänder plus att jag dessutom har tandläkarskräck, men just nu vill jag bara till tandläkaren. Jag har en tid där, men den är inte förrän i mitten av maj. Hur ska jag stå ut? Snälla jävla tandvärk, FÖRSVINN

 
Romina

Hej. Har du provat http://m.apoteket.se/produkter/142570
Och ha på tanden och tandköttet?
Jag använde det när jag hade världens tandvärk

Svar: Nej, jag har inte provat det.. Satt faktiskt och funderade om något sånt fanns som man kunde ha på.. Ska prova nästa vecka om jag fortfarande har tandvärk då.. tack :)
Arasen

Therese

Usch, den där tandvärken verkar inte alls rolig! :-/ om jag var du så skulle jag höra av mig till tandläkaren och begära att få en akuttid.
Hoppas det ordnar upp sig snart!

Svar: jag har ju en tid till tandläkaren i maj och det är ju bara en månad kvar.. Än så länge står jag ändå ut med tandvärken.. Behöver den här månaden med att förbereda mig för tandläkaren.. Har sån tandläkarskräck
Arasen

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: