Inside

Igåt dök min lilla syster förbi. Vi kollade på film. Först ut var en "skräckfilm" som hette Inside. Jag har haft den stående i bokhyllan hur länge som helst, men jag har aldrig sett den. Först blev jag lite sur när jag upptäckte att den var på franska (jag gillar inte filmer (speciellt inte skräck) på andra språk än svenska, engelska, spanska (endest skräck när det gäller spanska) och tyska), men vi tänkte att vi skulle ge den en chans ändå för att handlingen verkade bra.

På fodralet står det "Ett skräckens mästerverk" "Den mest extrema psykologiska rysaren på många år" och "Kommer inte att göra rysarfantaster besvikna".. Ja.. Jag tyckte inte att det var speciellt läskig. Däremot tyckte jag att den var väldigt äcklig och svår att förstå. På fodralets baksida finns även en varning för obehagliga klipp i filmen och det såg jag såklart efteråt. Jag tycker ju inte om när det är mycket blod i filmer.. Och mycket blog var det. Det sprutade och stänkte blod åt alla håll och kanter i den här filmen. 

Fast jag är ändå kluven till den. En del av mig vill säga att filmen var rätt bra, men jag tyckte den var lite konstig. Det var alldeles för mycket blod och den slutade megakonstigt (inte så konstigt egentligen, men ändå). Men, nej.. Jag tänker nog inte se den igen. 

Efter Inside så kände vi att vi ville se en mer trevlig film så vi kollade på True Confessions of a hollywood starlet. Jag har egentligen sett den flera gånger, men jag tycker att den är rätt bra. 

När det var dags att sova hade jag sån tandvärk. Det var inte alls kul och det var jättesvårt att somna. Jag har vaknat av och till under natten. Jag höll nästan på att försova mig, men jag vaknade en halvtimme innan Alvin skulle till dagis. Det roliga är att han sov han också så jag fick verkligen försöka släpa upp honom. Han ville inte alls vakna. Nu har han varit på dagis i snart en timme och jag funderar på vad jag ska göra fram tills det är dags att åka till praktiken.

 
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: