Vissa saker påverkar mer än andra

Idag fick jag höra om en pojke. Han var lika gammal som min bror, det var en vän till honom. Han hade valt att avsluta sitt liv. Jag känner inte killen i fråga, men jag blir ändå illa berörd. Mina tankar går till honom, hans familj och hans vänner. 

Jag minns själv när jag gick i högstadiet. En populär tjej som alltid var glad hade gått hem tidigare från skolan en dag. Hon hade beslutat att inte leva längre. Jag minns det så väl. Hennes liv hängde på en skör tråd när hon hittades, men hon överlevde inte. Ingen såg det komma. 

Jag förstod inte förut hur hemskt det var. Kanske för att jag själv ville det då, men nu när jag förstår hur hemskt det egentligen är kan jag inte föreställa mig att någon vågar göra det. Det är ett liv det handlar om. Ett värdefullt liv! Jag hoppas att han har det bättre nu. Jag tänder ett ljus ikväll för honom, familjen och alla andra människor som beslutat att avsluta livet förtidigt.

 
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: