sleep is a luxury i can't afford

Ännu en sen natt.. Jag kan bara inte koppla av. Alvin sover sen en stund tillbaka. Det borde varit läggdags för oss för en timme sedan. Minst. Ändå har jag ingen ro i kroppen. Jag känner mig trött, jag känner att kroppen protesterar. Jag vet att om jag lägger mig i sängen så kommer jag vrida och vända mig. Jag fasar över att lägga mig i sängen just nu. Jag vill inte lägga mig. 

Missförstå mig inte. Jag vill sova. Jag vill kunna slappna av och sova, men även när jag sover är kroppen på helspänn. Min nacke är stel och kroppen gör ont. Jag känner mig helt slut. Det känns som att jag varit vaken i över ett dygn, men det har jag inte. 

Jag känner mig aldrig riktigt utvilad längre. Jag har ångest och oro över saker som jag inte kan kontrollera. Jag har ångest och oro över saker jag inte kan komma på vad det är. Varför har jag ingen ro i kroppen? Varför har jag så svårt att somna varje kväll. 

Det är samma visa varje kväll. Jag är trött när jag lägger mig. Ibland så trött att det känns som att ögonlocken ska stängas vilken sekund som helst. Så fort lampan slocknar så går det knappt att stänga ögonlocken istället. Jag försöker hitta olika sätt att koppla av på, men det är svårt. Ibland kan det ta två timmar innan jag lyckas somna. Och sen är det upp skapligt nästa dag. 

Jag blir tröttare och tröttare för varje dag som går. Att lägga sig tidigare fungerar inte heller. Jag är fortfarande vaken lika länge. Den enda skillnaden är antalet timmar, minuter och sekunder som jag ligger och stirrar upp i taket. 

Kan det vara för att det är så mycket runt omkring just nu? Kan det vara för att jag är orolig över hur det ska gå på fredag? Kan det vara för att jag är orolig över Alvins beteende? Kan det vara för att jag bara är inne i en sån period just nu? Kan det vara för att jag mår dåligt igen? Kan det vara för att jag känner press med praktik och DBT? Vad kan det vara?

Jag vill bara få en god natts sömn och vakna upp på morgonen och känna mig utvilad. Jag vet att det är en lyx som inte många har, men jag behöver verkligen det för att fungera. Jag vill bara kunna sova gott utan att vakna upp och känna att jag är lika trött som när slöt mina ögon.

 
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: