Krisbok

Idag på DBTn pratade vi (förutom om sinnesintryck) om en krislåda. Det är en låda som man har står framme som man kan använda sig av när man mår dåligt. I lådan lägger man saker som man mår bra av. Man kan tex. lägga ner foton, ljus osv.. 

Jag tänkte steget längre och tänkte att jag skulle göra en krisbok till mig själv. En bok som jag kan titta i när jag mår dåligt helt enkelt. Den tänkte jag fylla med bilder, citat, minnen och massa peppande ord och sånt. Därför passade jag på att handla lite grejer till boken idag när jag ändå var nere på stan. Jag köpte en tidning, limstift, fina pennor som dessutom doftar gott (dofter av olika frukter) och en söt skrivbok med tillhörande klistermärken och söta tejper..

Det här är veckans projekt för min del.. Jag återkommer senare hur det går med boken..
Vad skulle ni skriva i en krisbok? Jag har rätt många sidor att fylla så jag tar mer än gärna emot tips. 
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: