Dags att börja spara..

Nu gäller det att börja spara. Många vet inte det här om mig, men jag har en dröm att utbilda mig till makeupartist. För skojs skull. Det är inget drömyrke jag har eller så, men det är verkligen något som jag vill göra. Jag älskar ju att hålla på med smink. Jag sminkar mer än gärna mig själv och tycker om att sminka andra även om jag ibland tycker det är läskigt.

På senare tid har jag även börjat intressera mig för naglar och tänkt att det skulle vara kul att även gå en sån utbildning. När jag känner efter vad som verkar roligast är det helt klart Makeup artist! Tyvärr är det ju så att det är så mycket dyrare. Att utbilda sig inom det kostar typ mellan 30-60.000 kr.. Inte alls billigt. Däremot verkar det billigare att utbilda sig inom naglar. Det kostar "bara" runt 15.000 kr.

Sen hittade jag en intensiv makeupkurs. Där får man utbilda sig två dagar i Sthlm. Man får lära sig Makeup grunder, Dag/Naturell makeup, Kvällsmakeup, Festmakeup, Dramatisk makeup och Brudmakeup. Såklart är det ju mycket mycket mer i en vanlig MUA utbildning. Men det är ändå lite och det bästa av allt. Det kostar "bara" 7000kr. 

Så nu är det bara att börja spara. Tyvärr har jag ju inte råd i år. Utbildningen är i helgen, så det är inte så passande kanske..

 
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: